پایگاه خبری تحلیلی ایلام زمین

دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام و نماینده حوزه شمالی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی

دراین دیدار خانم دکتر فلاحی به بیان دغدغه های فرهنگی خود در استان پرداخت وگفت:امیدواریم با توجه به شرایط کرونایی و رکود فعالیت های اجتماعی وفرهنگی و دینی اداره کل تبلیغات اسلامی برای رسیدن فضای فرهنگی استان همت مضاعفی را در فعالیت های خود اعمال نماید.

وی به اهمیت ترغیب نسل جوان خواندن ومطالعه و استفاده از نهج البلاغه در زندگی امروزی اشاره کرد وگفت:نهج البلاغه بعد از قرآن یکی از مهمترین داشته های جامعه اسلامی وشیعیان است ونباید از آن غافل شد.
نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه از دغدغه برنامه ریزی ها وحضور بانوان در فعالیت های فرهنگی دینی نام برد وخواستار برنامه ریزی مناسب ومخاطب پسند از سوی سازمان تبلیغات اسلام وتوجه به نیازهای فرهنگی جامعه بانوان استان شد.

در ادامه حجت الاسلام محمد علی نجفی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته در سه ماهه حضور خود در استان ایلام را بیان داشت وگفت:فعالیت های مناسب وقابل قبولی در زمینه های عملیات فرهنگی صورت گرفته که از مهمترین آنها می توان به عملیات فرهنگی حاج قاسم، اربعین وخادمین اربعین، قرآنی، هنری وفرهنگی اشاره کرد وگفت:برنامه های جامع تری نیز دردست برنامه ریزی وآماده اجراست.

وی افزود:یکی از مهمترین برنامه هایی که در دست تدوین واقدام است ، برنامه ریزی برای نسل نوجوان وسرمایه گذاری روی این قشر مهم است که ازبرنامه های مخصوص برای این قشر برپایی کلاس های آموزش مجازی نوحه خوانی وتربیت نسل قرانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام افزود:سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال انجام اقدامات اثر گذار بر عرصه فرهنگی ایلام است هرچند این وظیفه تنها بر دوش تبلیغات اسلامی نیست ودستگاههای زیادی متولی امر فرهنگ هستند که با هم افزایی وهمکاری این ادارات وظرفیت های گوناگون نهادهای همسو میتوان تاثیرات عمیق تری بر فرهنگ استان نهاد واتفاقات وتاثیرات فرهنگی خوبی را شاهد بود.

وی درپایان افزود:درهمین راستا برنامه جامع ۵ساله فرهنگی استان در این اداره کل درحال تدوین است که دارای بخشهای فراوانی است که همگی در حال کارشناسی وآسیب شناسی وظرفیت شناسی هستند و برنامه ریزی فرهنگی با توجه به زیست بوم هر شهرستان صورت میگیرد که این برنامه وسند۵ساله فرهنگی استان از سال آینده اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/طالب قلیجی