پایگاه خبری تحلیلی ایلام زمین

کشف یک انبار احتکار کالا در شهرستان مهران

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهران گفت: باپیگیری ها و رصد های اطلاعاتی مقادیری کالاهای اساسی احتکار شده در یک واحد انبار غیر مجاز کشف و ضبط گردید.

به گزارش پایگاه خبری ایلام زمین، فرزاد مرادی اظهار داشت: با توجه به اقدامات اطلاعاتی انجام شده توسط سربازان گمنام امام الزمان(عج) در اداره اطلاعات شهرستان مهران با همکاری ادارات صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی شهرستان، تعداد سه قلم کالا شامل ۲۹۰۰کیلوگرم برنج داخلی طارم شیرودی، ۳۱۹ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد قطعه بندی شده (ران وسینه) و یک تن گوشت گوساله به ارزش چهار میلیارد و ششصد و هشتاد و نه میلیون و ششصد هزار ریال(۰۰۰/۶۰۰/۶۸۹/۴ ریال ) کشف و ضبط گردید.

وی افزود: این سه قلم کالای اساسی در سامانه جامع انبار ها ثبت نشده بود، که تخلف احتکار با استناد به ماده ۲۳ آیین نامه اجرایی مواد (۵) و (۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این کالاها احتکار تشخیص داده و همچنین مقدار ۱۰۰۰ کیلوگرم گوشت گوساله که قرار بود به نحو ممکن طبخ و به مصرف رسانده شود نیز بعلت منقضی شدن تاریخ مصرف(بیش از چند ماه) و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی فاسد تشخیص داده شد.

مرادی بیان داشت: مقدار ۳۱۲ کیلوگرم گوشت مرغ و ۱۰۰۰ کیلوگرم گوشت گوساله مذکور، از طریق فروشگاه زنجیره ای افق کوروش در اختیار شخص متخلف قرار گرفته و از اقلام اساسی و سبد اول خانوار محسوب می گردد.
وی گفت: این انبار مواد غذایی مربوط به یکی از پیمانکاران تهیه غذا در حوزه نفتی آذر بود که طی یک شگرد اطلاعاتی شناسایی و کشف گردید و گزارش بازرسی این پرونده به اداره تعزیرات حکومتی جهت برخورد قانونی ارسال گردید.

این مسئول خاطر نشان کرد: برخورد قاطع با متخلفین و محتکران حوزه اقتصادی شهرستان مهران در اولویت کاری اداره صمت شهرستان و ارگانهای نظارتی می باشد و با احدی در این خصوص تعارف نداشته و وفق مقررات اقدام قاطع بعمل خواهد آمد.

وی در پایان، همکاری مردم در شناسایی محتکران و متخلفین اقتصادی را خواستار شد و گفت سامانه تلفنی ۱۲۴ پل ارتباطی بین مردم و ادارات صنعت، معدن و تجارت در کل استان می باشد.

انتهای پیام/ طالب قلیجی